Asset Publisher

Winners - Romania

10 - 12 years old - Saturn's rings, with three of Saturn's moons: Tethys, Enceladus, and Mimas

Maria Miruna Solomon

În opinia mea, primul target este cel care ar putea avea cele mai bune rezultate, tehnic vorbind, datorită numărului mare de informații care ar putea fi extrase din acesta.
        Obiectele predominante din imaginea primului target sunt inelele lui Saturn. Așa cum spun toate sursele, inelele lui Saturn sunt cunoscute a fi formate din gheață și roci, dar, până în ziua de azi, nimeni nu are vreo idee de vechimea lor. Astfel, analizând imaginea mai bine,am putea descoperi mai multe informații despre inelele lui Saturn. Enceladus, luna pe care oamenii ar putea trăi datorită apei sărate ce se află dedesuptul stratului de gheață, care ar putea da naștere unor noi forme de viață și le-ar putea întreține, este, de asemena prezentă în imagine, aliniată perfect cu Mimas, cea mai mică planetă cu gravitația de sine stătătoare cunoscută până acum. Thethys apare în colțul din dreapta al imaginii, cunoscută pentru materia întunecată, neidentificată ce intră în componența sa, materie ce ar putea fi foarte importantă pentru progresul științei. Dacă acest target este atins, noi am putea învăța lucruri noi despre aceste luni, viteza rotației lor, atmosferele, componențele și orbitarea lor în jurul planetei Saturn.
        „Inelele” lui Saturn sunt, de fapt, mase de roci și gheață ce plutesc în jurul planetei într-un echilibru gravitațional și orbitațional perfect, atrase de Saturn datorită orbitei sale puternice. Așa cum se poate observa în imagine, inelele au un strat mai subțire pe partea de dinafară, numit inelul E, compus din gheață și particule ce au erupt din geiserele de pe Enceladus. Al doilea strat este vizibil mai înspre Saturn decât primul, mai închis la culoare și mai gros. Al treilea strat este încă și mai gros, mai alb, probabil compus doar din gheață, urmat de un al patrulea strat foarte gros și închis la culoare, de un gri închis aproape de negru, ce pare a fi împrăștiat și stâncos. În opinia mea, stratul cel mai aproape de planetă este cel mai vechi. Saturn, cu orbita sa puternică, a distrus planete mai mici, iar praful lor s-a așezat, cu timpul, în inele, pe când planetele mai mari au fost aruncate mai departe în spațiu. Dar cum poate o planetă  alcătuită din gaz să aibă o atracție orbitală așa puternică?
        Enceladus poate fi văzută dedesuptul inelelor lui Saturn. Ea este mai deschisă la culoare, nuanța ei fiind aproape aceeași cu cea a inelului E. Enceladus este considerată cea mai albă lună din univers, întrucât ea reflectă aproape sută la sută din lumina pe care o primește. Încă se discută dacă s-ar putea trăi aici, având în vedere apa sărată de dedesuptul gheții.
        Mimas apare sub Enceladus, mai mică, mai închisă la culoare, deși compusă tot din roci și gheață. Mimas este: „cel mai mic corp astronomic cu o formă rotundă datorită propriei gravitații”, deci cum putem să învățăm mai multe despre ea?
        În concluzie, toate elementele din target sunt mistere nerezolvate. Analizând mai bine imaginea și alinierea planetei Saturn cu lunile sale, putem obține multe informații despre ele.

10 - 12 years old - Distant image of Jupiter

Daria Ioana Ionescu-Miu

Ținta numărul 2 mi se pare cel mai fascinant punct de observație al camerei Cassini. Ținta numărul 2 ne prezintă cea mai măreață planetă din Sistemul nostru Solar, pe Jupiter. Tinta 2 ne etalează  o perspectivă bună pentru continuarea cercetării făcute de un grup de astro-fizicieni americani, potrivit căreia felul în care arată astăzi sistemul solar i s-ar datora lui Jupiter. Teoria este că gigantul gazos ar fi distrus mai multe super-planete telurice aflate în curs de formare în apropierea Soarelui. Această nouă teorie ar putea explica de ce sistemul nostru solar este atât de diferit de toate celelalte. Faptul că toate aceste caracteristici ale sistemului solar par să fie generate prin același proces este foarte interesant. Este ca și cum piesele unui puzzle s-ar uni într-o imagine clară. De aceea susțin ca ținta numărul 2 este foarte promițătoare, cercetările fiind in punctul critic. Alt motiv pentru a demonstra afirmația mea este faptul ca ținta 2 ne oferă un punct de vedere al Marii Pete Roșii. Marea Pată Roșie este un oval de aproximativ 25000 km, destul de mare să cuprindă trei Pământuri. Tot ce se știe sigur despre Marea Pată Roșie este că formează o regiune de înaltă presiune ai cărei nori superiori sunt mult mai înalți și mai reci decât zonele înconjurătoare. Structuri similare au fost observate pe Saturn și Neptun. Nu se știe modul în care asemenea structuri rezistă așa de mult timp. De aceea susțin ideea ca ținta 2 ar trebui studiată mai îndeaproape. Cel mai important motiv al afirmației mele este: camera Cassini ar putea studia  inelele lui Jupiter. Jupiter are inele ca Saturn, dar mult mai palide și mai mici. Existența lor a fost nebănuită până când au fost descoperite de către oamenii de știință de la Voyager 1 ce au insistat că, după ce a călătorit 1 miliard de km, ar putea măcar să arunce o privire pentru a vedea dacă există vreun inel. Toți au crezut că șansa de a le găsi este nulă dar erau acolo. A fost o descoperire majoră. De atunci au fost fotografiate în infra-roșu de către telescoapele de pe Pământ și de pe Galileo. Spre deosebire de cele ale lui Saturn, inelele lui Jupiter sunt întunecate. Probabil sunt alcătuite din grăunțe mici de material pietros. Spre deosebire de inelele lui Saturn, acestea par să nu conțină gheață. Sonda Galileo a găsit dovezi clare ce arată că inelele sunt alimentate încontinuu de praful format de impacturile micrometeoriților cu cele patru luni interioare. Camera Cassini, având o tehnologie mai avansată la bord decât sonda Galileo, poate aduce mai multe informații despre existența inelelor.
Acestea sunt motivele pentru care am ales ținta numărul 2.

10 - 12 years old - Movie of Saturn's moon, Tethys, passing behind Rhea

Ioan Georgescu

Rhea și Tethys sunt două dintre lunile lui Saturn. Caracteristicile acestora, structura lor internă și istoria geologică sunt în prezent investigate de cercetatorii spațiali. Ei au descoperit un fenomen neobișnuit: Rhea și Tethys provoacă uneori o ocultare, care este similară cu o eclipsă, în care Tethys ajunge în spatele Rheei. Tethys este mai rapidă decât Rhea, și, chiar dacă aceasta are un drum de orbitare mai mare, totuși, aceasta face o rotatie completă mai rapid. Pe lângă faptul acesta, ambele orbitează în aceeași direcție, provocând pe Tethys să treacă în spatele Rheei, acesta fiind motivul ocultației.
  Acest lucru poate fi de interes pentru a afla dacă Rhea are un câmp gravitațional care atrage pe Tethys, împreună cu cel al lui Saturn, iar dacă acest lucru duce la o orbitare rapidă.
  Datorită acestui fenomen neobișnuit, ar putea fi posibil ca acești sateliți să-și schimbe orbita, care poate fi, de asemenea, un lucru de interes pentru știință.
  Rhea și Tethys sunt amândouă de interes pentru oamenii de știință. Compoziția internă a Rheei este necunoscută, iar Tethys este compusă din gheață de apă, făcând-o unul dintre cele mai strălucitoare corpuri spațiale.
  Suprafața lunii Tethys are, de asemenea unele Zgârieturi de Tigru, care sunt ca niște șanțuri roșii, cu o origine necunoscută și sunt o caracteristică de teren nou-descoperită.
  Așa că, eu consider că sonda Cassini-Huygens ar trebui să exploreze dacă Rhea o atrage pe Tethys sau nu, și dacă acest lucru face ca Tethys să aibă o viteză mare de orbitare. De asemenea, consider că originile Zgârieturilor de Tigru de la suprafața lunii Tethys și compoziția internă a Rheei ar trebui să fie, de asemenea, investigate. Acestea sunt toate lucrurile interesante, și nu sunt bine-cunoscute de oamenii de știință, așa că Ținta 3 este considerataă de mine ca fiind cea mai potrivită pentru cercetare științifică.

13 - 15 years old - Saturn's rings, with three of Saturn's moons: Tethys, Enceladus, and Mimas

Maria Rotaru

În opinia mea, Target 1 - care surprinde inelele lui Saturn si trei dintre sateliții săi: Tethys , Enceladus și Mimas - este obiectivul pe care nava spațială Cassini ar trebui să il aleagă intrucât oferă cele mai multe oportunități, în ceea ce privește astronomia, dintre cele trei obiective .
     În primul rând, imaginea ţintei 1 va capta inelele lui Saturn. În ciuda faptului că acestea sunt unele dintre cele mai cunoscute trăsături ale sistemului solar, vârsta acestor inele și explicația pentru "noile procese prin care lipirea particulelor și gravitația proprie interacționează pentru a forma structuri nemaivăzute” - precum afirmă Dr. Jeff Cuzzi - rămân nedescoperite. Enceladus - unul dintre cele mai strălucitoare obiecte din sistemul nostru solar, datorită proprietății sale de a reflecta aproape 100 % din lumina soarelui primită - împinge apa de sub suprafață, ceea ce a condus la crearea inelului E. Surprinderea unui inel in ' facerea ‘ sa este la fel de spectaculoasă precum este importantă . Alegerea Target-ului 1 va permite oamenilor de știință să înțeleagă mai multe despre adevărata natură și origine ale acestor inele, prin intermediul studierii expansivului inel E.
     În al doilea rând, celelalte două luni - Tethys și Mimas - care vor fi surprinse în fotografie dețin, de asemenea, propriile lor taine:
Pe de o parte, Tethys este o lună fascinantă, renumită pentru cele două cratere masive ale sale: Craterul Odiseu, a cărui mică adâncime sugerează un teren elastic, capabil să-și schimbe forma si Ithaca Chasma, a cărui sumedenie de cratere dovedesc formarea acestuia acum o lungă perioadă de timp. Terenul apropiat de ecuator este mai închis și cu mai puține cratere, indicându-se astfel activitatea internă și modificarea terenului. Dungile roșcate, cunoscute sub numele de zgârieturi “de tigru ", reprezintă, de asemenea, unul dintre misterele Tethysului, originea lor rămânand necunoscută.
     Pe de altă parte, Mimas este una dintre frumoasele luni interioare ale planetei, considerată una dintre “corpurile cele mai bogate în cratere ale Sistemului Solar”, faimoasă pentru craterul său, Craterul Herschel, ce reprezintă o treime din suprafața satelitului. Poziția sa față de Saturn sugerează un număr mare de coliziuni, ceva ce majoritatea lunilor nu au.
    Prin studierea lunilor Tethys și Mimas, Cassini va fi capabil să determine structurile interne ale acestor sateliți, să defineasca procesele fizice responsabile pentru modelarea suprafețelor sateliților, să deducă compoziția și distribuția suprafețelor, precum și să determine originea "zgârieturilor de tigru”.
    În plus, captare Target-ului 1 va oferi o mai bună înțelegere a modului în care inelele și magnetosfera lui Saturn interacționează cu lunile planetei (Tethys, Enceladus și Mimas), fotografia contribuind la formarea unei imagini complexe asupra interacțiunii.
    Așadar, cred că prin alegerea Target-ului 1 se generează cele mai bune rezultate , luând în considerare toate posibilitățile științifice menționate. Sper că eseul meu va ajuta echipa Cassini să realizeze o mulțime de descoperiri uimitoare cu privire la Saturn!

13 - 15 years old - Distant image of Jupiter

Ruxandra Stratan

Întotdeauna mi-am închipuit planeta Micului Prinț undeva departe, dincolo de imaginație și de granițele sistemului nostru solar și sunt de părere că descoperirea și studiul exoplanetelor sunt vitale. De această dată, ar trebui să ne îndreptăm privirile spre gigantul gazos Jupiter a cărui observare ne-ar putea ajuta să descoperim o planetă precum cea imaginată de geniul lui Saint-Exupéry.
Exoplanetele sunt planetele care gravitează în jurul unei alte stele decât Soarele. Ele nu posedă propria lor energie și deci nu emit lumină, ci doar o reflectă pe cea a stelelor din apropiere. Cele mai multe dintre tehnicile actuale utilizate pentru descoperirea și studierea exoplanetelor sunt indirecte. Observăm doar efectele existenței lor pentru că nu le putem detecta direct decât foarte greu, acestea fiind dificil de reperat.
Primele exoplanete au fost descoperite în anii ’90, observând perturbările în rotația obișnuită a unui pulsar, care este o stea neutronică mică. Această metodă nu reprezintă o soluție deoarece pulsarii sunt rari. Savanții au conceput noi metode de găsire a exoplanetelor, printre care metoda vitezei radiale, observând efectul Doppler de variație a intensității luminii unei stele sub influența câmpului gravitațional.
Totuși, spectroscopia Doppler nu poate facilita decât descoperirea  „Jupiterilor fierbinți”, planete giganți de gaz orbitând foarte aproape de stelele lor. Abia când NASA a lansat telescopul Kepler în 2009 s-au putut observa planete mai mici, folosind destul de eficient metoda tranzitului. Fiecare dintre aceste metode este însă departe de a fi ideală; tehnologia actuală trebuie perfecționată pentru obținerea informațiilor mai sigure pe care le căutăm. Studierea planetei Jupiter considerând-o exoplanetă cu atmosferă este un pas în direcția bună.
Jupiter, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar, are un nucleu mic, pietros, succedat de stratul de metal lichid și cel de hidrogen lichid. Mai sus, acesta se transformă într-o atmosferă din hidrogen gazos. Ca și celelalte planete exterioare, Jupiter este înconjurat de nori și gaze care se rotesc, împărțiți în zone luminoase și centuri negre și separați de benzi de vânturi cu viteze extreme chiar de 540 km/h. Tehnologia de la bordul sondei Cassini le va permite savanților să folosească noile informații pentru dezvoltarea instrumentelor  necesare  observării dificile a exoplanetelor, în special a celor din “zona Goldilocks”, într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Așadar, de ce „zona Goldilocks” și de ce exoplanete cu atmosferă? Răspunsul este apa - cheia vieții așa cum o percepem acum. “Zona Goldilocks” reprezintă distanța optimă de la o planetă la steaua ei, permițând păstrarea apei în stare lichidă, iar existența atmosferei ar preveni evaporarea acesteia în spațiu. Fără apă, viața pare puțin probabilă și de aceea, căutarea vieții în Univers a devenit căutarea apei.
Aspirăm la descoperirea exoplanetelor, a apei, a vieții, și, de ce nu, a planetei Micului Prinț sau a unui posibil nou Pământ. De aceea consider că sonda Cassini ar trebui să urmărească ținta 2, căci, așa cum spunea personajul Ellie Arroway din filmul meu preferat “Contact”, Universul este teribil de mare și ar fi o risipă de spațiu dacă l-am locui doar noi.

13 - 15 years old - Movie of Saturn's moon, Tethys, passing behind Rhea

Mara-Anastasia Isvoranu
Sorana Maria Ionescu
Raluca Elena Cruceru

“La steaua care-a rasarit / E-o cale-atât de lunga, / Ca mii de ani i-au trebuit/ Luminii sa ne-ajunga.” Cu aceste patru versuri incepe poezia “La Steaua”, scrisa de marele poet romantic roman Mihai Eminescu. In acest context, noi comparam steaua lui Eminescu cu Tethys, a doua cea mai stralucitoare luna ce orbiteaza in jurul lui Saturn, Tethys fiind luna noastra preferata din intreg sistemul nostru solar. Ati ghicit, am ales Tinta 3. “De ce?” va intrebati probabil.  Deoarece ni s-a parut fascinant cum poti invata despre un lucru, chiar daca nu il mai poti vedea (de exemplu, noi nu o sa il observam pe Tethys, pentru ca va fi “acoperit” de Rhea). Pentru a sustine alegerea fenomenului ocultatiei, va vom prezenta urmatoarele date si argumente.

In primul rand, dupa cum stim, NASA a descoperit recent niste dare rosii pe suprafata lui Tethys, ce este formata trei sferturi din gheata si doar un sfert din piatra, dare numite “zgarieturi de tigru”. De asemenea, dupa cum am aflat in urma unei informari riguroase, originea acestor dare ramane un mister pana azi. Fotografiind cu Cassini procesul de ocultatie, cei ce lucreaza la NASA ar putea descoperi mai usor cum au aparut aceste dungi, ceea ce ar putea duce la alte descoperiri fantastice.

Un alt argument pentru alegerea noastra este luna Rhea insasi.  Aceasta luna va aparea de asemenea in imagini, cei ce lucreaza la NASA putand sa o studieze cu mai multa atentie, mai ales dupa ce s-a descoperit ca Rhea ar putea sa contina in interiorul sau un ocean de apa in stare lichida, ceea ce inseamna ca ar putea sa dezvolte o atmosfera asemanatoare cu a Pamantului intr-un viitor indepartat si sa devina o luna sigura, chiar daca este ridicol de mica. Deoarece luna este foarte mica, nu ar putea sa sustina viata umana, dar Rhea ar putea fi folosita ca un frigider pentru resurse de mancare sau ca o sera pentru plantele in pericol de extinctie pe Terra, dar bineinteles, mai intai ar trebui sa stabilizam temperatura de acolo, ca sa semene cu cea de pe Pamant.

Un motiv final al alegerii Tintei 3 este acela ca vom putea studia orbitele lunilor, deoarece ele sunt intr-o schimbare continua de-a lungul timpului. Daca sonda Cassini le-ar filma pe Tethys si Rhea, cei de la NASA ar putea afla cat de vechi sunt cele doua luni si cum s-au format. Am putea afla cu exactitate cat le ia lunilor sa faca o rotatie completa in jurul lui Saturn, raspunzand la intrebarea “De ce lunile acestea isi schimba orbitele in timp?”

Bineinteles, motivele pentru care am ales Tinta 3 nu se opresc aici, dar sa scrii mai mult de trei argumente in maxim 500 cuvinte nu este la fel de usor precum pare. Deoarece voi ne-ati intrebat pe noi care ar fi cea mai buna optiune dintre cele trei tinte, acum si noi va intrebam “De ce Tinta 3 nu ar fi cea mai buna alegere?"

16 - 18 years old - Saturn's rings, with three of Saturn's moons: Tethys, Enceladus, and Mimas

Roberto Veronel Bulgaru

Oamenii de ştiinţă caută piste pentru întelegerea modului în care a apărut şi s-a dezvoltat viaţa pe Terra. Chimia prebiotică, care precede apariţia vieţii, a făcut progrese enorme în ultimii ani, dar o serie de mistere rămân neelucidate. O cale de cercetare este studierea sistemelor atmosferice apropiate Terrei ca origine. O ipoteză asupra originii vieţii terestre susţine că anumite elemente necesare dezvoltării au fost aduse de comete în timpul impactului.
 Este consacrat faptul că, strălucitor ca un far, Enceladus este învelit de gheață. La începutul anului 2005, s-a indentificat o perturbaţie ciudată a câmpului magnetic al planetei Saturn. Pe baza informaţiilor obținute, s-au indentificat, în regiunea polului sud, o serie de particule de materie proiectate în spațiu. Patru luni mai târziu, beneficiind de faptul că distanţa faţă de Soare îngăduia realizarea unor fotografii ale lui Enceladus, Cassini a realizat imagini care înfăţişau erupții de tipul gheizerelor, formate din vapori de apă și particule de gheață, proiectate la mari distanțe în spațiu.
       În opinia mea, viaţa extraterestră, dacă ar exista, ar putea fi total distinctă. Drept dovadă folosesc descoperirile recente ale câtorva forme de viață excepționale pe Terra, deosebite de formele tradiționale:
•    Bacterii arsenofage - în lacul sărat Mono Lake din California, SUA.
•    Bacterii procariote -  găsite în cristalele de sare din Valea Morții, California, SUA.
•    Bacterii anaerobe - descoperite în valea McMurdo din estul Antarctidei,
Având în vedere faptul că spaţiul cosmic este un loc al extremelor, formele de viață s-ar putea ascunde la doar câțiva metri adâncime, sub gheață, în pungi de apă caldă, alimentându-se cu compuși organici dizolvați și reproducându-se cu ajutorul unei versiuni extraterestre de ADN sau a unui tip de material genetic cu totul diferit. Cu atât mai mult cu cât, organismele recunoscute până în prezent, uneori în cele mai neaşteptate condiţii de mediu, de la gheaţa polară, la izvoarele hidrotermale submarine, ocupă o paletă largă de habitate ale căror temperaturi variază între -20ºC şi 121ºC.  Iar temperatura în apropierea polului sud al satelitului Enceladus, era suficient de mare pentru a topi gheața de sub suprafață, alimentând aceste jeturi, care erupeau din fisuri alungite, ce brăzdau gheața. În zăpada proaspăt căzută în preajma acestor fisuri, Cassini a detectat prezența unor compuși simpli ai carbonului.

16 - 18 years old - Distant image of Jupiter

Ștefan Morar

Descoperirile de-a lungul timpul au demonstrat un fapt de care acum suntem siguri: niciodată nu putem știi cum se va schimba lumea sau, mai bine zis, modul de a o percepe după apariția unei noi convingeri, care inițial pare minoră. Dintre cele trei ținte propuse, imaginea cu Jupiter de la un milard de mile distanță poate părea la prima vedere cea mai nesemnificativă și, într-adevăr, nu va avea efecte și contribuții imediate. Însă este singura dintre variante care va ajuta în mod semnificativ la cercetările corpurilor cerești din afara Sistemului Solar.

În primul rând, o astfel de fotografie cu Jupiter va avea o mare importanță, deși primul gând ar fi să respingem această idee și să spunem că există suficiente poze cu Jupiter realizate de mult mai aproape și care ne arată mult mai multe despre planetă. Însă tocmai faptul că există un număr suficient de poze cu planeta Jupiter de la o distantă mică sau medie ar trebui să ne facă să o imortalizăm și sub o altă formă, de la o distanță mult mai mare, iar prin comparația fotografiilor să ajungem la o concluzie despre cum se prezintă o planetă într-un alt punct de observație. Așa cum un arbore sequoia nu poate fi analizat de la baza lui și trebuie să te depărtezi ca să îi poți surprinde trăsăturile, Jupiter fotografiată de la distanța ne-ar putea dezvalui mult mai multe secrete. Fotografia ne-ar putea indica noi detalii despre mișcarea planetei și, desigur, va suprinde și alte corpuri cerești care se află în raza vizuală a sondei Cassini, ajutându-ne să stabilim noi raporturi legate de distanțele dintre acestea și aparență.

În al doilea rând, o fotografie cu Jupiter realizată de Cassini-Huygens va ajuta oamenii de știintă nu numai în identificarea exoplanetelor, dar și în a caracteristicilor acestora. Deși Sistemul Solar are încă o mulțime de mistere neelucidate, în opinia mea, ar trebui să mergem mai departe cu cercetările, să ieșim din spațiul Sistemului Solar, atât de mic în comparație cu restul Universului. Jupiter este o planetă a cărei componență atmosferică, care determină culoarea ei, este în mare parte cunoscută, motiv pentru care o fotografie cu Jupiter de la o așa mare distanță ne-ar ajută să facem corelații cu structura altor planete. Vazând cum culoarea hidrosulfitului de amoniu, a amoniacului, dar și a celorlalte substanțe prezente în atmosferă diferă în funcție de distanță, vom putea presupune compoziția exoplanetelor care prezintă culori similare cu cele ale lui Jupiter și, în consecință, a celor care au trăsături prielnice vieții, știind cum nu trebuie să arate. De asemenea, fotografia va fi un motiv în plus pentru dezvoltarea aparatelor de identificare a exoplanetelor, care evoluează pe zi ce trece.

În concluzie, importanța acestei fotografii este una ridicată datorită faptului că poate revoluționa cercetarea nu doar în Sistemul Solar, ci și în restul Universului. Jupiter, cea mai mare planetă din Sistemul Solar, prin această fotografie, poate fi cheia care să ne ușureze drumul în identificarea viitoarelor exoplanete și, cine știe, găsirii unui nou „Pământ”.

16 - 18 years old - Movie of Saturn's moon, Tethys, passing behind Rhea

David Gabriel Petrescu
Lucian George Sandu

Titlul celui de-al treilea target a rezonat imediat cu curiozitatea noastra deoarece ni s-a parut cel mai inaccesibil subiect care poate fi abordat din cele trei. Intrebarile fara raspuns pe care le pun acesti sateliti si contrastul mitologic puternic pe care il creeaza, Tethys fiind zeita marii si eponima satelitului lui Saturn care este format din cel mai mare procent de apa, iar analogia dintre miezul ipotetic pietros al satelitului Rhea invelit intr-un strat de gheata si legenda in care zeita ii ofera lui Cronos o piatra infasurata in panza in locul fiului ei, nu au facut decat sa adauge la factorul nostru imaginative, sa ne puna la incercare capacitatea de a face ipoteze despre probleme necunoscute noua si de a afla cat mai multe lucruri posibil.
In primul rand, credem ca procesul de ocultatie este deosebit de important, deoarece, pe langa aproximarea orbitei satelitilor, ajuta la studierea, in speta, a Rheei. Lumina reflectata de Tethys, care este unul dintre cele mai luminoase corpuri ceresti din Sistemul Solar, in momentul contactului cu Rhea va ajuta echipa Cassini sa obtina date necesare pentru stabilirea compozitiei Rheei care duce la absortia plasmei de electroni din magnetosfera lui Saturn. Cazul Rheei este unul special deoarece , in urma masuratorilor facute de Cassini folosind instrumentul de redare a magnetosferei s-a observant un gradient care confera un model simetric al absortiei de plasma din jurul Rheei. Alte probleme ridicate de anterioarele masuratori ale lui Cassini precum petele albastre din jurul ecuatorului, pot conduce catre ipoteza eventualelor inele din care s-au desprins material, in jurul satelitului,argument favorizat de dispunerea uniforma a plasmei, facandu-l in acest caz, singurul satelit natural cu inele si structura Rheei, inca nedeterminata de la exterior catre interior complet, sunt doar alte avantaje oferite prin focusarea lui Cassini in aceasta zona.
In al doilea rand, studierea mai atenta a craterelor si a vaii Ithaca Chasma despre care se crede ca s-a format odata cu inghetarea apei de pe Tethys, ne poate oferi informatii despre momentul formarii satelitului dar si despre sistemul solar in acea perioada. Pe langa aceasta, putem studia si dungile de culoare rosie prezente pe suprafata lui Tethys care sunt asemanatoare cu cele de pe Europa, lucru care ne poate sugera ca sub stratul de gheata prezent la suprafata se afla apa lichida care contine nutrienti care, in teoria, ar putea sustine viata pe Tethys. De asemenea, orientarea lui Cassini spre Tethys ne poate spune mai multe lucruri despre compozitia planetei, mai ales despre materialul inchis la culoare care pare a fi similar cu cel gasit pe Iapetus si Hyperion.
In concluzie, omenirea se indreapta catre o era in care cucerirea spatiului va deveni principala noastra ocupatie, iar pentru aceasta, orice informatia pe care o putem obtine va fi o necesitate. Credem ca prin folosirea lui Cassini pentru studiul multelor mistere oferite de cadrele ce surprind Rhea si Tethys in procesul de oculatie si rezolvarea acestora vom reusi sa pasim mai departe pe drumul catre cunoastere absoluta.

Last Update: 23 September 2021