content long 18-August-2019 02:32:50

Winners - Romania

16 - 18 years old - Saturn's rings, with three of Saturn's moons: Tethys, Enceladus, and Mimas

Author:

Roberto Veronel Bulgaru

Oamenii de ştiinţă caută piste pentru întelegerea modului în care a apărut şi s-a dezvoltat viaţa pe Terra. Chimia prebiotică, care precede apariţia vieţii, a făcut progrese enorme în ultimii ani, dar o serie de mistere rămân neelucidate. O cale de cercetare este studierea sistemelor atmosferice apropiate Terrei ca origine. O ipoteză asupra originii vieţii terestre susţine că anumite elemente necesare dezvoltării au fost aduse de comete în timpul impactului.
 Este consacrat faptul că, strălucitor ca un far, Enceladus este învelit de gheață. La începutul anului 2005, s-a indentificat o perturbaţie ciudată a câmpului magnetic al planetei Saturn. Pe baza informaţiilor obținute, s-au indentificat, în regiunea polului sud, o serie de particule de materie proiectate în spațiu. Patru luni mai târziu, beneficiind de faptul că distanţa faţă de Soare îngăduia realizarea unor fotografii ale lui Enceladus, Cassini a realizat imagini care înfăţişau erupții de tipul gheizerelor, formate din vapori de apă și particule de gheață, proiectate la mari distanțe în spațiu.
       În opinia mea, viaţa extraterestră, dacă ar exista, ar putea fi total distinctă. Drept dovadă folosesc descoperirile recente ale câtorva forme de viață excepționale pe Terra, deosebite de formele tradiționale:
•    Bacterii arsenofage - în lacul sărat Mono Lake din California, SUA.
•    Bacterii procariote -  găsite în cristalele de sare din Valea Morții, California, SUA.
•    Bacterii anaerobe - descoperite în valea McMurdo din estul Antarctidei,
Având în vedere faptul că spaţiul cosmic este un loc al extremelor, formele de viață s-ar putea ascunde la doar câțiva metri adâncime, sub gheață, în pungi de apă caldă, alimentându-se cu compuși organici dizolvați și reproducându-se cu ajutorul unei versiuni extraterestre de ADN sau a unui tip de material genetic cu totul diferit. Cu atât mai mult cu cât, organismele recunoscute până în prezent, uneori în cele mai neaşteptate condiţii de mediu, de la gheaţa polară, la izvoarele hidrotermale submarine, ocupă o paletă largă de habitate ale căror temperaturi variază între -20ºC şi 121ºC.  Iar temperatura în apropierea polului sud al satelitului Enceladus, era suficient de mare pentru a topi gheața de sub suprafață, alimentând aceste jeturi, care erupeau din fisuri alungite, ce brăzdau gheața. În zăpada proaspăt căzută în preajma acestor fisuri, Cassini a detectat prezența unor compuși simpli ai carbonului.

Last Update: 20 May 2016